Στα πρότυπα σχολεία, στα δημόσια Ωνάσεια σχολεία, και στα πρότυπα εκκλησιαστικά σχολεία, η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις, που λαμβάνουν χώρα στο τέλος της έκτης δημοτικού.
Οι
πιθανότητες επιτυχίας στις εξετάσεις αυτές αυξάνονται, εάν το παιδί
παρακολουθήσει ένα με δύο έτη μαθήματα προετοιμασίας στα ειδικά φροντιστήρια,
που ξεκίνησαν να λειτουργούν ταυτόχρονα με το θεσμό.
Δημιουργείται
έτσι μια επιπρόσθετη δαπάνη για τους γονείς. Άλλη μια φορά οι εισοδηματικές
ανισότητες, δημιουργούν άνισες ευκαιρίες στα παιδιά. Το κακό είναι ότι μιλάμε
για πρόσβαση σε δημόσιες εκπαιδευτικές μονάδες.
Θα ήταν
δικαιότερο ένα σύστημα επιλογής, που θα έδινε ίσες ευκαιρίες στα παιδιά,
ανεξάρτητα από τα εισοδήματα των γονέων τους. Η δημιουργία μιας ειδικής
επιτροπής, η οποία μέσω συνεντεύξεων και κάποιων ειδικών τέστ, θα διέκρινε τα
παιδιά με αυξημένες μαθησιακές δυνατότητες, με διάθεση για γνώση και θέληση για
μαθητική πρόοδο και θα τα επέλεγε για να φοιτήσουν στα ειδικά αυτά προνομιούχα σχολεία.
Τα κείμενα αποτελούν προσωπικές σκέψεις και προτάσεις.
Γιάννης Κεφαλάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου