Σελίδες

29 Ιουνίου 2025

Γεωγραφικές εκπαιδευτικές ανισότητες

 

Υπάρχει σαφής διασύνδεση μεταξύ γεωγραφικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων στην ελληνική κοινωνία. Η επιτυχία του μαθητή στις πανελλήνιες, έχει άμεση σύνδεση με την οικονομική ανάπτυξη της πόλης που προέρχεται. Σε περιοχές που υπάρχει χαμηλή ανάπτυξη και ανεργία, οι μαθητές έχουν μικρές πιθανότητες επιτυχίας. Συνήθως οι φοιτητές προέρχονται από εύπορες οικογένειες και όχι τόσο από τα λαϊκά στρώματα. Αυτό συμβαίνει γιατί η εκπαίδευση δεν είναι πραγματικά δωρεάν στην Ελλάδα. Η αναγκαία παρακολούθηση των φροντιστηρίων από τους μαθητές, είναι ένα επιπρόσθετο κόστος στον ήδη αδύναμο οικογενειακό προϋπολογισμό. Αν ο μαθητής δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα, είναι πολύ δύσκολή ή σχεδόν αδύνατη η επιτυχία του σε ΑΕΙ. Επιπλέον η επιτυχία του μαθητή σε σχολή Πανεπιστημίου σε άλλη πόλη από αυτή της διαμονής του, είναι δυσβάσταχτη οικονομική υποχρέωση σε πολλές λαϊκές οικογένειες που αδυνατούν να την υποστηρίξουν. Εδώ υπάρχει πεδίο για να παρέμβει το κράτος και να διορθώσει τις ανισότητες, παρέχοντας υποτροφίες σε διαμονή και διατροφή στους οικονομικά αδύνατους φοιτητές.

Τα κείμενα αποτελούν προσωπικές σκέψεις και προτάσεις.


Γιάννης Κεφαλάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Το Ταμείο Ανάκαμψης ως κρίσιμη ευκαιρία για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας

 Η χώρα μας διαθέτει ίσως την τελευταία ουσιαστική ευκαιρία να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της και να ενισχύσει την ψηφιακή οικονο...